Monday, May 31, 2010

israel kembali menunjukkan keburukannya!!






sultan muhammad al-fateh


salahuddin al-ayyubi


sudah lama tak update blog ni.tiada masa,tiada topik utk dipostkan. namun,hari ni tergerak hati nak update pabila membaca akhbar berkaitan keganasan Israel laknatullah kembali mengganas. kali ni bukan melibatkan penduduk Arab Palestin,tetapi ia sudah melibatkan nyawa rakyat Malaysia yg turut serta dalam misi bantuan kemanusiaan ke Palestin.
pertama-tama sekali saya kagum dengan keberanian warga Malaysia yg turut serta dalam misi yg dikatakan berbahaya kerana peluang untuk masuk ke Tebing Gaza dikawal ketat oleh tentera pencoroboh yg tak tahu malu ini,Israel.sungguh,jiwa jihad dan semangat kental mereka tak menghiraukan semua ini asal saudara seagama mereka terpelihara darah,nyawa dan maruah mereka.kedua,terbit rasa malu yg amat sangat pabila kebanyakkan sukarelawan yg menyertai misi ini adalah BUKAN MUSLIM!! bayangkan,mereka sanggup menggadai nyawa untuk membantu insan yg bukan seagama dengan mereka! ketika ini,tertanya2 mana dia muslimin yg bersumpah setia membela agama ALLAH ini,mana dia muslim yang mengatakan bahwa Islam itu agama mereka,Islam itu indah dan sebagainya...benar kata Rasulullah SAW,pada akhir zaman nanti,umat Islam ramai umpama buih2 di lautan....
bagaimana ini boleh berlaku? kenapa Israel itu sewenang2 membunuh insan yg tak berdosa? sudah pasti,alasan mereka,"kami hanya mempertahankan rakyat dan tanah kami",satu alsan yg sangat tak masuk akal.sesudah mereka mengganyang penduduk Palestin berjuta orang,sekarang mereka ingin membunuh warga yg ingin membantu mereka.2 belum cerita pasal sekutu kuat dy,Amerika. adakah logik dengan mengatakan bahawa misi ini dikatakan membekalkan senjata sedangkan sudah terbukti bahawa misi ni adalah misi kemanusiaan,bukan misi ketenteraan!
lagi satu,adakah dengan membenci,melahirkan rasa meluat dan berdoa sahaja langkah kita? memang benar,kita x mampu.namun,ITU SAHAJAKAH??? xde cara lain lg? sungguh,bila pikir2 balik,sungguh lemah iman kita....MASYALLAH......ya ALLAH,ampunkan kami atas kelemahan,ketakutan dan rasa pengecut kami untuk membela saudara kami.....
tggu sebentar,BUKANKAH KITA INI SEORANG GURU? aik,pe kene mengena? teringat pada sejarah kegemilangan Islam yg melahirkan ramai tokoh2 yg hebat.sangat ramai. Salahuddin al-Ayyubi,penakluk Baitulmaqdis yg merampas kembali tanah suci ini drpd tentera salib Kristian.perlu ingat,Salahuddin ini bukan orang Arab Palestin,tapi orang Kurdish.namun,dia dpt satukan seluruh umat Islam untuk merampas kembali Baitulmaqdis.kita? "eleh,negara kita aman.2 negara dorang,biarlah,doa2 sudah.....," Sultan Muhammad al-Fateh,penakluk kota Constantinopel,kota yg paling kukuh dan tidak mungkin ditembusi mana2 kuasa besar di dunia,menakluk kota yg hebat ini pada umur 21 tahun!! ehem2,sebaya ngn kita kan kalo dia hidup lagi? kita? "brader,enjoy dulu lah.nanti baru tobat,"
xguna menyesal.tokoh2 ini sudah tiada.kalau mereka maseh hidup,tentu mereka akan merasa malu kerana satu ketika dahulu,Islam berada di puncak tapi sekarang Islam dipijak-pijak!
satu peringatan,tokoh2 ini hebat kerana apa? salah satunya ialah GURU! mereka mempunyai guru yg murabbi.sebab 2 mereka jadi org yg hebat.jadi,apa kata jika mulai saat ini,kita berjanji pada diri kita sendiri,mari kita didik anak bangsa kita menjadi insan yg bakal menggantikan tokoh2 ini.
kepada guru2 dan bakal guru,mari kita lafazkan janji ini.kita akan melahirkan Salahuddin Al-ayyubi,kita lahirkan Sultan Muhammad al-Fateh,kita lahirkan insan yg seperti Tariq bin Ziyad,kita tanamkan dalam jiwa anak murid kita sifat2 tokoh2 ini..yaa,mungkin pada saat ini Israel laknatullah itu tersenyum dan ketawa,tapi kita tunjukkan mereka,pengganti Salahuddin,penerus kejayaan Sultan Muhammad Al-Fateh,pembakar semangat Tariq bin Ziyad dengan tugas kita! kita jadikan tugas kita sebagai pendidik sebagai jihad untuk menegakkan kembali syiar Islam. ingat! Yahudi Zionis kutuk itu xkan selesai jika maseh terdapat walau seorang muslimin di dunia ini.mereka tidak akan selesai sehingga hancur Islam dari muka bumi.
JIKA PADA HARI INI MEREKA BOLEH MENGGANAS DAN MENGHANCURKAN NEGARA ORANG LAIN,PASTI,SATU SAAT NANTI MEREKA AKAN DATANG MENGHANCURKAN NEGARA KITA.....
renung2 kan....

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home